معرفی و اهداف کلی دپارتمان ارتباط با صنعت

  • تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 12:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معرفی و اهداف کلی دپارتمان ارتباط با صنعت

در اقدامی نو از سوی مرکز تحقیقات ویروس شناسی بالینی- دپارتمان ارتباط با صنعت مقرر گردید، برخی از فعالیت‌های مرتبط با بخش­های تولیدی و خدماتی که پتانسیل فرهنگ سازی و یا مشاوره و راهنمایی را دارا می باشند، با توجه به توانمندی­های اعضای هیئت علمی مرکز در قالب ارتباط با آموزش و مشاوره تعریف و شکل گیرند. ارایه خدمات تخصصی در حیطه علوم بیولوژی یکی از اصول اساسی در جهانیست که تکنولوژی های پیشرفته حرف اول را در تشخیص ارائه و برخی از تکنیک­های سنتی به کلی منسوخ شده اند. به منظور دست یابی به این مهم تمام مراکز تحت نظر و مجموعه های دانشگاهی باید با تدوین برنامه های کاربردی و خدماتی در جهت رفع نیازهای سازمان خود  همکاری کنند. از طرف دیگر گسترش دانشگاه­های نسل چهار لزوم انجام امور خدماتی را پررنگ تر کرده و در جهت بهبود شرایط جامعه دیدگاههای روشنی را ارایه داده است.

در طول سالیان گذشته انجام امور خدماتی در راستای اصلاح و نظام مند کردن ساختارها و برنامه های موجود کمک شایانی به پیشرفت جامعه علوم پزشکی داشته و بار سنگینی را از دوش دولت برداشته است بدین منظور امور خدماتی در زمینه ارتقا و توانمند سازی افراد مشغول در این حیطه از اولویت اساسی بوده و با برنامه ریزی دقیق در جهت شکوفایی علمی و عملی هر چه بهتر کشور می تواند مفید واقع گردد. یکی از مهمترین معضلات اینگونه بخشها در حوزه بیولوژی در کشورمان عدم حرفه­ای بودن صاحبان این حوزه و عدم احاطه علمی آنها به صورت up to date می­باشد. البته استثنائاتی در این خصوص در برخی از شرکت‌های موفق در کشورمان موجود می باشند که موجب افتخار است، ولی تجربه اعضای هیئت علمی مرکز نشان دهنده نیاز این موسسات به راهنمایی و مشاوره اساتید حاذق و دانشمند کشورمان است. در سالهای اخیر و با گسترش و ورود تکنولوژیهای پیشرفته در امر برگزاری کارگاه های آموزشی  و همایش ها در حوزه بیولوژی، سرعت این پیشرفت بسیار بالاتر از سرعت انطباق شرکتهای داخلی با این پیشرفت ها است. پس با توجه به بروز بودن اساتید دانشگاهی به امور اموزشی و برگزاری کارگاه ها می توان از این ظرفیت به نحوه احسن استفاده کرد.

 

مزایای همکاری با مرکز و فعالیت های کاتالیتیک مرکز تحقیقات:

1. به روز بودن و شناخت ضعف و قوت: با توجه به آن که هییت های علمی و افراد مرکز در به روز ترین حالت ممکن در سطح جامعه هستند می­توان از این ظرفیت برای برگزاری کارگاه­ها و همایش ها در بهترین کیفیت استفاده نمود. از طرفی چون اساتید با دانشجویان متعددی در ارتباط هستند و شناخت کافی به ضعف و قوت ان­ها دارند می­توان کارگاه هایی مناسب با این ضعف ها برگزار کرد.

2. اعتبار بخشیدن به مراکز: با توجه به اینکه برخی از موسسات کیفیت مناسب را از لحاظ علمی و مکان برگزاری ندارند (البته برخی در بهترین شرایط هستد)، می توان از پتانسیل مرکز برای تامین اساتید مجرب و حتی تهیه مکانی مناسب برای برگزاری کارگاه برای مراکزی که مایل به همکاری با مرکز هستند ، این موسسات را به سمت درامد زایی بهتر و اعتبار بخشی بهتر سوق داد. همچنین با نظارت بر این کارگاه ها و همایش ها،  می توان از نام مرکز به عنوان برند استفاده نمایند تا هم مشارکت شرکت کنندگان افزایش یابد و همچنین گواهی اعطایی انها اعتبار بین الملی داشته باشد. به طور مثال در گزینش افراد در ازمایشگاه ها اگر فردی دوره مورد نظر را با گواهی مرکز گذرانده باشد یعنی صلاحیت حضور در بخش خصوصی و حتی ازمایشگاه های دولتی را خواهد داشت.

  • گروه خبری : معرفی
  • کد خبر : 235980
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *